Waar ben je naar op zoek?
Of bekijk de veelgestelde vragen hieronder
Mijn registratie aanpassen
Mijn registratie aanpassen
Je kredietaanbieder zorgt ervoor dat je gegevens bij ons worden aangepast. Zodra een kredietaanbieder een aanpassing aan ons doorgeeft, verwerken we die binnen 1 dag.
Zie je dat je gegevens niet zijn aangepast? Dan hebben we nog geen opdracht van je kredietaanbieder om dat te doen. Wacht je al wat langer? Neem dan contact op met je kredietaanbieder en vraag na wanneer zij de aanpassing aan ons doorgeven.
Het is vervelend als je geen nieuw krediet kunt afsluiten omdat je betalingsverleden je in de weg zit. Zolang je betaalgedrag in orde is, werkt een registratie vaak in je voordeel. Loop je achter met de betaling van je krediet? Dan kijkt een kredietaanbieder extra kritisch.
Een partij inhuren om je registratie te laten verwijderen kost je vaak veel geld. Daarnaast leidt dit zeker niet altijd tot verwijdering van je registratie. We vinden het vervelend en verwarrend dat andere partijen dit wel aanbieden.
Je registratie aanpassen
Kredietaanbieders geven kredieten die zij verstrekken aan ons door. Die kredieten registreren wij. Kredietaanbieders kunnen ons opdracht geven om je gegevens aan te passen. Wil je je registratie laten aanpassen omdat er iets niet klopt of omdat je het er niet mee eens bent? Neem dan contact op met je kredietaanbieder. Hij kan nagaan of je registratie overeenkomt met je krediet en eventueel de registratie aanpassen.
Kom je er niet uit met je kredietaanbieder?
Als je er samen niet uitkomt, dan kun je je situatie gratis voorleggen aan Kifid (Klachteninstituut Financiƫle Dienstverlening).
Meer weten
Er zijn bedrijven die kredieten aanbieden zonder dat je bij ons wordt geregistreerd. Het gaat dan om zogenaamde flitskredieten waarbij je vaak tegen een hoge rente geld voor een korte periode kunt lenen.
Allereerst is het goed om te weten dat dit geen invloed heeft op je persoonlijke kredietoverzicht. Wel kan het vervelend voor je zijn. Het kan meerdere oorzaken hebben dat je (adres)gegevens niet meer kloppen. Dit kan je kredietaanbieder voor je controleren. Je kunt contact opnemen met je kredietaanbieder om je onjuiste gegevens te laten wijzigen.