Waar ben je naar op zoek?

Of bekijk de veelgestelde vragen hieronder

Waar gaat je vraag over?

Klacht indienen

Fijn dat je de moeite wilt nemen om je klacht door te geven. Daarmee geef je ons de kans om te zoeken naar een oplossing. We vinden het belangrijk dat je tevreden bent. Zodra je een klacht hebt ingediend, krijg je binnen twee werkdagen een bevestiging van ons. We gaan dan op zoek naar een oplossing en je krijgt binnen 10 werkdagen een reactie.

Om je goed te kunnen helpen, willen we weten waar je klacht over gaat. Onderstaand vind je een overzicht van de meest voorkomende onderwerpen.

Het inzien van je kredietgegevens kan makkelijk online. Hier kun je inloggen met iDIN om je kredietoverzicht te zien. Als het inloggen niet lukt, kun je gebruik maken van ons aanvraagformulier.

Geeft dit geen antwoord op jouw klacht of heb je andere opmerking? Vul dan ons klachtenformulier in. We helpen je graag. 

 

Wij beslissen niet of jij een krediet krijgt bij een kredietaanbieder. Dat beslist een kredietaanbieder. Die kunnen je gegevens bij ons raadplegen en op basis van die informatie bepalen of het wel verantwoord is om je een nieuwe lening te geven. Heb je dus een klacht over de beoordeling van jouw krediet? Neem dan contact op met je kredietaanbieder.

Geeft dit geen antwoord op jouw klacht of heb je andere opmerking? Vul dan ons klachtenformulier in. We helpen je graag. 

Heb je een terechte achterstandscodering en geeft dit jou een probleem bij het aangaan van een hypotheek of krediet? Dan kan in uitzonderlijke omstandigheden een terechte registratie of codering toch in aanmerking komen om (gedeeltelijk) verwijderd te worden. Je kredietverstrekker maakt dan in verband met bijzondere individuele omstandigheden een nieuwe belangenafweging om te kijken of de registratie nog steeds proportioneel is. Neem contact op met je kredietaanbieder zodat zij kunnen beoordelen of je registratie (gedeeltelijk) kan worden verwijderd. Op het moment dat je er met je kredietverstrekker er niet uitkomt, kun je de beoordeling voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).

Geeft dit geen antwoord op jouw klacht of heb je andere opmerking? Vul dan ons klachtenformulier in. We helpen je graag. 

 

We registreren zowel persoonsgegevens als gegevens over de kredietovereenkomst. Daar gaan we natuurlijk zorgvuldig mee om. Zolang je lening loopt, zijn die gegevens bij ons bekend. Nadat je een lening hebt afgelost en de kredietaanbieder de overeenkomst heeft beëindigd, blijven de gegevens nog 5 jaar staan. Ook als je achterstallige betalingen alsnog hebt afbetaald. Na 5 jaar worden ze verwijderd.

Omdat wij persoonsgegevens verwerken, staan we onder toezicht van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). Als je van mening bent dat jouw persoonsgegevens onrechtmatig worden verwerkt, kun je hierover een klacht indienen bij de AP.

Geeft dit geen antwoord op jouw klacht of heb je andere opmerking? Vul dan ons klachtenformulier in. We helpen je graag. 

 

Zolang je lening loopt, is die bij ons bekend. Nadat je een lening hebt afgelost en de kredietaanbieder de overeenkomst heeft beëindigd, blijven de gegevens van die lening nog 5 jaar staan. Ook als je achterstallige betalingen alsnog hebt afbetaald. De kans op nieuwe problemen is namelijk groter bij iemand die eerder betalingsproblemen heeft gehad, dan bij iemand die altijd netjes op tijd betaalt. Door betalingsachterstanden nog 5 jaar te laten zien, voorkomen we dat je (opnieuw) in de problemen kunt komen. De bewaartermijn van 5 jaar is vastgesteld in overeenstemming met kredietaanbieders. Dit valt binnen de kaders van de wet en is conform Europese richtlijnen. Meer informatie over ons bewaartermijn staat in ons Algemeen Reglement.

Geeft dit geen antwoord op jouw klacht of heb je andere opmerking? Vul dan ons klachtenformulier in. We helpen je graag. 

Hoe behulpzaam vond je deze pagina?
Bedankt voor je feedback
Er is iets fout gegaan, probeer het opnieuw.