Ga direct naar het artikel
Logo BKR
  • Zakelijk
  • Mijn Kredietoverzicht
  • English FAQ
  • Situaties
  • Veelgestelde vragen
  • Nieuws
  • Over BKR
  • Pers
  • Zakelijk
Mijn Kredietoverzicht
Logo BKR
  • Situaties
  • Veelgestelde vragen
  • Nieuws
  • Over BKR
  • Pers
  • Volg ons

Pers

Q5A0101
  1. Pers
  • 21 aug. 2023

    Per vandaag kredietregistraties van Direct Pay Services bij Stichting BKR tijdelijk niet meer zichtbaar

    Per vandaag is de door Direct Pay Services (DPS) bij Bureau Krediet Registratie (BKR) BKR geregistreerde kredietportefeuille uit het kredietregister genomen en veilig gesteld in een aparte en niet voor externen toegankelijke omgeving. Deze afzondering is tijdelijk en houdt in dat deze verouderde kredietregistraties dus tijdelijk niet meer zichtbaar zijn voor andere kredietaanbieders en voor desbetreffende consumenten.
  • 14 aug. 2023

    Registraties Direct Pay Services bij Stichting BKR tijdelijk niet meer zichtbaar per 1 september 2023

    Ondanks herhaald aandringen door BKR, ontbreekt bij consumenten elk perspectief dat de curator van het failliete Direct Pay Services (DPS) aan de slag gaat met de actualisering van hun registraties bij Stichting BKR (BKR). Om die reden kondigt Stichting BKR vandaag aan om de door DPS bij BKR geregistreerde kredietportefeuille per 1 september a.s. tijdelijk uit het kredietregister te nemen en veilig te stellen in een aparte en niet voor externen toegankelijke omgeving.
  • 8 aug. 2023

    Statement n.a.v. faillissement Direct Pay Services en BKR-registraties

    In de media is uitgebreid aandacht besteed aan het bankroet van schuldhandelaar Direct Pay Services (DPS) en de gevolgen voor betrokken personen met een openstaande en geregistreerde schuld. Verschillende registraties en coderingen in het BKR-register zijn niet meer actueel door achterstallig beheer door DPS. Hierdoor lopen consumenten onterecht de kans om gehinderd te worden bij de aanvraag van nieuwe financieringen.
  • 2 aug. 2023

    Statement in reactie op artikel in de Telegraaf

    Vandaag heeft de Telegraaf een artikel gepubliceerd dat verwijst naar een uitspraak van het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden op 6 juni 2023, waarbij het Hof BKR verplicht om – net als kredietverstrekkers – verwijderverzoeken van consumenten te behandelen. BKR voldoet aan de uitspraak en behandelt deze verzoeken.
  • 21 jun. 2023

    Start internetconsultatie voorstel Wet stelsel kredietregistratie

    Vandaag heeft het Ministerie van Financiën de internetconsultatie van het voorstel voor een Wet stelsel kredietregistratie gepubliceerd.
  • 9 jun. 2023

    Ambitie verkorting registratietermijn geldt alleen voor schuldhulp!

    Gisteren heeft minister Schouten de ambitie geuit, na aandringen van de Tweede Kamer en enkele grote steden, om de registratie van schuldhulpverlening terug te brengen naar een half jaar voor mensen die een schuldhulptraject succesvol hebben afgerond.
  • 14 mrt. 2023

    Aantal mensen met krediet in 2022 verder gedaald

    In 2022 hadden 7,8 miljoen mensen een lopende lening of kredietfaciliteit, tegen 8,0 miljoen in 2021. Dat blijkt uit de BKR Monitor 2022 van Stichting BKR, die vandaag is verschenen. Ook het aantal mensen met een betalingsachterstand daalde vorig jaar, van 469.000 eind 2021 tot 439.000 in december 2022.
  • 18 jan. 2023

    BKR over (aanvullende) wetgeving kredietregistratie

    BKR voorstander van aanvullende wettelijke verankering van het kredietstelsel en haar taak.
  • 21 dec. 2022

    Samen werk maken van afspraken over registratie van gemeentelijke schuldhulp

    BKR verzoekt om snel werk te maken van duidelijke afspraken over de registratie van schuldhulp. Aanleiding is een brief van de wethouders van de vier grote steden hierover, waarin zij aandringen op een termijn van zes maanden na afloop van de schuldhulp of schuldhulpverlening.
  • 13 dec. 2022

    Statement n.a.v. berichtgeving rond positieve hypotheekregistratie

    Donderdag 13 december pakte de Telegraaf uit met een artikel over de plannen om hypothecaire kredieten op te nemen in het Kredietregister. Vereniging Eigen Huis (VEH) is geen voorstander van deze plannen en heeft de media opgezocht om hen van dit standpunt op de hoogte te stellen.
  • vorige
  • 1
  • 2
  • volgende

Contactpersoon

Niet consumenten

  • Ellen van Lemmen
    Ellen van Lemmen Woordvoering e.vanlemmen@bkr.nl 0651003907

Handige links

  • Inschrijven persberichten
  • Beeldbank
  • Inzichtelijk
  • BKR Monitor 2022
footer logo

Navigatie

  • Home
  • Jouw situatie
  • Veelgestelde vragen
  • Nieuws
  • Over BKR
  • Pers
  • Werken bij BKR
Handig
  • Zoeken
  • Contact en service
Social media
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Vimeo
  • Algemeen Reglement CKI
  • Privacy Statement
  • Security
  • Cookies