Waar ben je naar op zoek?

Of bekijk de veelgestelde vragen hieronder

Waar gaat je vraag over?

Deze vragen krijgen we vaak

Zolang je krediet loopt, is dat bij ons bekend. Nadat je een krediet hebt afgelost en de kredietaanbieder doorgeeft dat je krediet is beëindigd, blijven je gegevens nog 5 jaar staan. Is er tijdens de looptijd van het krediet iets gebeurd? Je liep bijvoorbeeld een tijdje achter met je betaling. Dan blijft dat ook 5 jaar zichtbaar. We bewaren je gegevens 5 jaar omdat de ervaring leert dat mensen met betaalproblemen vaak opnieuw in de problemen komen. Dit willen we graag voorkomen.

De gegevens die op je kredietoverzicht staan, leveren kredietaanbieders zo bij ons aan. Is er een fout gemaakt of klopt er iets niet? Dan kan alleen de kredietaanbieder de fout herstellen of je gegevens aanpassen. Neem daarover dus contact op met je kredietaanbieder.

Vervelend dat je geen nieuw krediet kunt afsluiten. Zolang je betaalgedrag in orde is, werkt een registratie vaak in je voordeel. Loop je achter met de betaling van je krediet? Dan kijkt een kredietaanbieder extra kritisch.

Meer weten

Het is vervelend als inloggen niet lukt. Dit kun je doen om je gegevens bij ons op te vragen:

Eerste keer bij ons inloggen
Vraag je voor de eerste keer online je gegevens bij ons op? Dan willen we graag eerst weten wie je bent. Dat laat je ons weten door je te identificeren. Daarna kun je inloggen om je gegevens in te zien. Je kunt een jaar lang bij ons inloggen. Daarna moet je je opnieuw online identificeren.

Je hebt al eerder ingelogd
Heb je al eens eerder online je gegevens bij ons opgevraagd? Dan kun je meteen inloggen. Hier vind je altijd de actuele gegevens die wij van je hebben. Lukt het niet om in te loggen? Dan kan het zijn dat je inlogt met een ander rekeningnummer dan waarmee je je hebt geïdentificeerd bij ons. Of je hebt je langer dan een jaar geleden bij ons geïdentificeerd.

Vraag je je gegevens online op, dan staan ze in de meeste gevallen meteen online voor je klaar. Soms hebben we meer tijd nodig om je gegevens te vinden. Als dat het geval is, laten we je dat weten met een mail.