Waar ben je naar op zoek?

Of bekijk de veelgestelde vragen hieronder

Waar gaat je vraag over?
Deze vragen krijgen we vaak

Heb je je gegevens bij ons opgevraagd en ben je het niet eens met je registratie? Is er iets misgegaan met je registratie? Of is je registratie wel terecht, maar zijn de gevolgen daarvan onevenredig groot? Dan kun je nagaan of je registratie aangepast of verwijderd kan worden.

Je kunt contact opnemen met de kredietaanbieder bij wie je het krediet hebt afgesloten. Je kredietaanbieder heeft je kredietovereenkomst bij ons geregistreerd en kan deze gegevens ook weer (laten) aanpassen. Is je kredietaanbieder het eens met je verzoek, dan geeft die opdracht om je gegevens aan te passen. Zodra wij die opdracht binnen hebben, verwerken we die binnen 1 werkdag. Is je kredietaanbieder het niet met je eens? Dan kun je akkoord gaan met de uitleg of besluiten om je verzoek voor te leggen aan Klachteninstituut Kifid.

Mocht je toch overwegen je verzoek aan BKR te richten, stuur dan een e-mail naar verzoek@bkr.nl met een duidelijke omschrijving. We ontvangen hierbij graag je consument- of inzagenummer. Deze ontvang je zodra je online bent ingelogd of inzage d.m.v. het aanvraagformulier hebt gedaan. Dit vragen wij om jouw privacy te waarborgen en verkeerd gebruik van jouw gegevens te voorkomen

Als je het niet eens bent met de beslissing van BKR, kun je alleen naar de rechter. Daar zijn kosten aan verbonden.

Vervelend dat je geen nieuw krediet kunt afsluiten. Zolang je betaalgedrag in orde is, werkt een registratie vaak in je voordeel. Als je een aantal maanden achterloopt met betalen, geeft een kredietaanbieder dat ook aan ons door. Mede met onze informatie beslist een kredietaanbieder of je een krediet kunt afsluiten. Dat doen wij niet. Ben je het dus niet eens met het besluit? Neem dan contact op met je kredietaanbieder.

Meer weten

Het is vervelend als inloggen niet lukt. Check of je inlogt met je eigen bankpas. Je kunt niet inloggen met een zakelijke bankpas.

Vraag je je gegevens online op, dan staan ze in de meeste gevallen meteen online voor je klaar. Soms hebben we meer tijd nodig om je gegevens te vinden. Als dat het geval is, laten we je dat weten met een mail.

Hoe behulpzaam vond je deze pagina?
Bedankt voor je feedback
Er is iets fout gegaan, probeer het opnieuw.