Waar ben je naar op zoek?

Of bekijk de veelgestelde vragen hieronder

Waar gaat je vraag over?

Mijn (adres)gegevens op mijn inzage kloppen niet. Wat moet ik doen?

Allereerst is het goed om te weten dat dit geen invloed heeft op je persoonlijke kredietoverzicht. Wel kan het vervelend voor je zijn. Het kan meerdere oorzaken hebben dat je (adres)gegevens niet meer kloppen. Dit kan je kredietaanbieder voor je controleren. Je kunt contact opnemen met je kredietaanbieder om je onjuiste gegevens te laten wijzigen.

Andere vragen

Waar gaat je vraag over?

Mijn registratie aanpassen

Allereerst is het goed om te weten dat dit geen invloed heeft op je persoonlijke kredietoverzicht. Wel kan het vervelend voor je zijn. Het kan meerdere oorzaken hebben dat je (adres)gegevens niet meer kloppen. Dit kan je kredietaanbieder voor je controleren. Je kunt contact opnemen met je kredietaanbieder om je onjuiste gegevens te laten wijzigen.

Heb je je gegevens bij ons opgevraagd en ben je het niet eens met je registratie? Is er iets misgegaan met je registratie? Of is je registratie wel terecht, maar zijn de gevolgen daarvan onevenredig groot? Dan kun je nagaan of je registratie aangepast of verwijderd kan worden.

Je kunt contact opnemen met de kredietaanbieder bij wie je het krediet hebt afgesloten. Je kredietaanbieder heeft je kredietovereenkomst bij ons geregistreerd en kan deze gegevens ook weer (laten) aanpassen. Is je kredietaanbieder het eens met je verzoek, dan geeft die opdracht om je gegevens aan te passen. Zodra wij die opdracht binnen hebben, verwerken we die binnen 1 werkdag. Is je kredietaanbieder het niet met je eens? Dan kun je akkoord gaan met de uitleg of besluiten om je verzoek voor te leggen aan Klachteninstituut Kifid.

Mocht je toch overwegen je verzoek aan BKR te richten, stuur dan een email aan info@bkr.nl met een duidelijke omschrijving en een kopie van je identiteitsbewijs. Je burgerservicenummer en pasfoto hebben we niet nodig. Maak die dus onzichtbaar. Dit vragen wij om jouw privacy te waarborgen en verkeerd gebruik van jouw gegevens te voorkomen. Als je het niet eens bent met de beslissing van BKR, kun je alleen naar de rechter. Daar zijn kosten aan verbonden.

Je kredietaanbieder zorgt ervoor dat je gegevens bij ons worden aangepast. Zodra een kredietaanbieder een aanpassing aan ons doorgeeft, verwerken we die binnen 1 dag.

Zie je dat je gegevens niet zijn aangepast? Dan hebben we nog geen opdracht van je kredietaanbieder om dat te doen. Wacht je al wat langer? Neem dan contact op met je kredietaanbieder en vraag na wanneer zij de aanpassing aan ons doorgeven.

Het is vervelend als je geen nieuw krediet kunt afsluiten omdat je betalingsverleden je in de weg zit. Zolang je betaalgedrag in orde is, werkt een registratie vaak in je voordeel. Loop je achter met de betaling van je krediet? Dan kijkt een kredietaanbieder extra kritisch.

Meer weten

Een partij inhuren om je registratie te laten verwijderen kost je vaak veel geld. Daarnaast leidt dit zeker niet altijd tot verwijdering van je registratie. We vinden het vervelend en verwarrend dat andere partijen dit wel aanbieden.

Je registratie aanpassen
Kredietaanbieders geven kredieten die zij verstrekken aan ons door. Die kredieten registreren wij. Kredietaanbieders kunnen ons opdracht geven om je gegevens aan te passen. Wil je je registratie laten aanpassen omdat er iets niet klopt of omdat je het er niet mee eens bent? Klik op onderstaande link voor meer informatie.

Meer weten

Er zijn bedrijven die kredieten aanbieden zonder dat je bij ons wordt geregistreerd. Het gaat dan om zogenaamde flitskredieten waarbij je vaak tegen een hoge rente geld voor een korte periode kunt lenen.

Hoe behulpzaam vond je deze pagina?
Bedankt voor je feedback
Er is iets fout gegaan, probeer het opnieuw.