Een mobiel die je elke maand bij je abonnement afbetaalt, is een krediet. Heb je een telefoonkrediet van meer dan € 250? Dan is dat bij ons bekend. Wat betekent die registratie voor je? En kun je een hypotheek of een ander krediet aanvragen als je een telefoonkrediet hebt?


Registratie van een telefoonkrediet

Bij veel abonnementen kun je een mobiel op afbetaling kopen. Elke maand betaal je de kosten voor internet, bellen en sms’en en een bedrag voor de afbetaling van je mobiel. Je hebt dus een lening voor je telefoon. Een telefoonkrediet van meer dan € 250 staat bij ons geregistreerd. De abonnementskosten voor internet, bellen en sms’en staan niet geregistreerd.

Periode van registratie

Zolang je een telefoonkrediet hebt, is die bekend bij ons. Zodra je voor de laatste keer je telefoonkrediet hebt betaald, laat de telecomaanbieder ons dat weten. Je registratie blijft dan nog 5 jaar staan. Daarna wordt die verwijderd.

Registratie betalingsachterstand

Als je een betalingsachterstand van 2 maanden hebt, is die bij ons bekend. Nadat je de achterstand hebt ingelopen, blijft die nog 5 jaar zichtbaar. Ook als je situatie weer is opgelost.

Meer over betalingsachterstanden

Registratie voorkomen

Doe je een aanbetaling bij het afsluiten van je abonnement waardoor de kosten voor je mobiel lager zijn dan € 250? Dan krijg je geen registratie.

 

Nieuw krediet aanvragen met een registratie

Je telecomaanbieder geeft je telefoonkrediet door zodat andere kredietaanbieders dat zien. Vraag je een nieuwe hypotheek of nieuw krediet aan? Dan kijkt een kredietaanbieder naar je inkomsten en uitgaven. En vragen ze bij ons de kredieten die je hebt (gehad) en je betaalgedrag op. Mede met die gegevens beslissen ze of een nieuw krediet bij je past.

Hoe behulpzaam vond je deze pagina?
Bedankt voor je feedback
Er is iets fout gegaan, probeer het opnieuw.