Telefoonkrediet

Registratie van een telefoonkrediet
Bij veel abonnementen kun je een mobiel op afbetaling kopen. Elke maand betaal je de kosten voor internet, bellen en sms’en en een bedrag voor de afbetaling van je mobiel. Je hebt dus een lening voor je telefoon. Een telefoonkrediet van meer dan € 250 staat bij ons geregistreerd. De abonnementskosten voor internet, bellen en sms’en staan niet geregistreerd.
Periode van registratie
Zolang je een telefoonkrediet hebt, is die bekend bij ons. Zodra je voor de laatste keer je telefoonkrediet hebt betaald, laat de telecomaanbieder ons dat weten. Je registratie blijft dan nog 5 jaar staan. Daarna wordt die verwijderd.
Registratie betalingsachterstand
Als je een betalingsachterstand van 2 maanden hebt, is die bij ons bekend. Nadat je de achterstand hebt ingelopen, blijft die nog 5 jaar zichtbaar. Ook als je situatie weer is opgelost.

Registratie voorkomen
Doe je een aanbetaling bij het afsluiten van je abonnement waardoor de kosten voor je mobiel lager zijn dan € 250? Dan krijg je geen registratie.
Nieuw krediet aanvragen met een registratie
Je telecomaanbieder geeft je telefoonkrediet door zodat andere kredietaanbieders dat zien. Vraag je een nieuwe hypotheek of nieuw krediet aan? Dan kijkt een kredietaanbieder naar je inkomsten en uitgaven. En vragen ze bij ons de kredieten die je hebt (gehad) en je betaalgedrag op. Mede met die gegevens beslissen ze of een nieuw krediet bij je past.