Ga direct naar het artikel
Consument
Login zakelijk
Home
Producten
Nieuws
Contact zakelijk
Over BKR
Pers
Zakelijk
Consument
Login zakelijk
Home
Producten
Nieuws
Contact zakelijk
Over BKR
Pers
Volg ons
Pers
Pers
27 nov. 2023
Trend daling betalingsachterstanden
Eind oktober 2023 hadden ruim 27.000 Nederlanders een betalingsachterstand van minimaal 3 maanden op de hypotheek voor hun eigen woning. Hiermee zet de ontwikkeling van een dalende aantal betalingsachterstanden op hypotheken door. Dit blijkt uit de Hypotheekbarometer, een statistisch rapport van Stichting BKR over betalingsachterstanden op eigenwoninghypotheken.
24 okt. 2023
Statement BKR naar aanleiding van uitzending Radar over registraties van Dexia bij BKR
Stichting BKR benadrukt dat zij als primaire taak heeft op een onafhankelijke en veilige manier, persoonlijke en feitelijke informatie met betrekking tot kredieten en betalingsachterstanden te ontvangen en te ordenen en ontsluit deze gegevens binnen een netwerk van kredietverstrekkers en schuldhulppartners.
21 aug. 2023
Per vandaag kredietregistraties van Direct Pay Services bij Stichting BKR tijdelijk niet meer zichtbaar
Per vandaag is de door Direct Pay Services (DPS) bij Bureau Krediet Registratie (BKR) BKR geregistreerde kredietportefeuille uit het kredietregister genomen en veilig gesteld in een aparte en niet voor externen toegankelijke omgeving. Deze afzondering is tijdelijk en houdt in dat deze verouderde kredietregistraties dus tijdelijk niet meer zichtbaar zijn voor andere kredietaanbieders en voor desbetreffende consumenten.
14 aug. 2023
Registraties Direct Pay Services bij Stichting BKR tijdelijk niet meer zichtbaar per 1 september 2023
Ondanks herhaald aandringen door BKR, ontbreekt bij consumenten elk perspectief dat de curator van het failliete Direct Pay Services (DPS) aan de slag gaat met de actualisering van hun registraties bij Stichting BKR (BKR). Om die reden kondigt Stichting BKR vandaag aan om de door DPS bij BKR geregistreerde kredietportefeuille per 1 september a.s. tijdelijk uit het kredietregister te nemen en veilig te stellen in een aparte en niet voor externen toegankelijke omgeving.
8 aug. 2023
Statement n.a.v. faillissement Direct Pay Services en BKR-registraties
In de media is uitgebreid aandacht besteed aan het bankroet van schuldhandelaar Direct Pay Services (DPS) en de gevolgen voor betrokken personen met een openstaande en geregistreerde schuld. Verschillende registraties en coderingen in het BKR-register zijn niet meer actueel door achterstallig beheer door DPS. Hierdoor lopen consumenten onterecht de kans om gehinderd te worden bij de aanvraag van nieuwe financieringen.
2 aug. 2023
Statement in reactie op artikel in de Telegraaf
Vandaag heeft de Telegraaf een artikel gepubliceerd dat verwijst naar een uitspraak van het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden op 6 juni 2023, waarbij het Hof BKR verplicht om – net als kredietverstrekkers – verwijderverzoeken van consumenten te behandelen. BKR voldoet aan de uitspraak en behandelt deze verzoeken.
21 jun. 2023
Start internetconsultatie voorstel Wet stelsel kredietregistratie
Vandaag heeft het Ministerie van Financiën de internetconsultatie van het voorstel voor een Wet stelsel kredietregistratie gepubliceerd.
9 jun. 2023
Ambitie verkorting registratietermijn geldt alleen voor schuldhulp!
Gisteren heeft minister Schouten de ambitie geuit, na aandringen van de Tweede Kamer en enkele grote steden, om de registratie van schuldhulpverlening terug te brengen naar een half jaar voor mensen die een schuldhulptraject succesvol hebben afgerond.
14 mrt. 2023
Aantal mensen met krediet in 2022 verder gedaald
In 2022 hadden 7,8 miljoen mensen een lopende lening of kredietfaciliteit, tegen 8,0 miljoen in 2021. Dat blijkt uit de BKR Monitor 2022 van Stichting BKR, die vandaag is verschenen.
21 dec. 2022
Samen werk maken van afspraken over registratie van gemeentelijke schuldhulp
BKR verzoekt om snel werk te maken van duidelijke afspraken over de registratie van schuldhulp. Aanleiding is een brief van de wethouders van de vier grote steden hierover, waarin zij aandringen op een termijn van zes maanden na afloop van de schuldhulp of schuldhulpverlening.
vorige
1
2
volgende
Contactpersoon
Niet consumenten
Ellen van Lemmen
Woordvoering
e.vanlemmen@bkr.nl
0651003907
Handige links
Inschrijven persberichten
Beeldbank
Inzichtelijk
BKR Monitor 2022