

Bijdrage Stichting BKR aan ‘Doe ff lekker niet’-campagne
Jongeren bewustmaken van valkuilen en hun financiële verantwoordelijkheden als zij 18 jaar zijn. Dat is het doel van de vlak voor de zomer gelanceerde ‘Doe ff lekker niet’-campagne van Money Start. Schulden bij jongeren is een belangrijk thema en Stichting BKR (BKR) draagt graag bij aan het voorkomen van deze schulden. Daarom hebben wij meegewerkt aan de video in hun lespakket om meer te vertellen over kredieten en contracten.
De ‘Doe ff lekker niet’-campagne bestaat uit lespakketten voor middelbare scholen en is gericht op schuldpreventie bij jongeren. De lespakketten zijn gericht op gedragsverandering en bestaan uit video’s die jongeren onderwijzen over financiële stabiliteit en het voorkomen van schulden.
Onderdeel van de campagne is een video over kredieten en contracten, waaraan BKR heeft bijgedragen. Vragen die in die video beantwoord worden, zijn onder andere:
• “Wat is een krediet precies?”
• “Hoe krijg je een krediet?”
• “Wat doet Stichting BKR met die kredieten?”
• “Is een BKR-registratie altijd negatief?”
• “Kun je in de schulden komen door contracten?”
• “Hoe kun je voorkomen dat je in de schulden komt door contracten?”
Naast lespakketten voor scholen, wordt de crossmediacampagne ook op social media en op digitale schermen in en rond scholen gevoerd.