Contact

Heb je een vraag? Vind online zelf het antwoord op onze servicepagina's of neem contact met ons op. Op deze pagina vind je al onze contactgegevens.

Vragen

Via de website van Stichting BKR kun je gratis je kredietoverzicht opvragen. Dit kan digitaal. Vraag je gegevens op en identificeer jezelf met je bankpas via iDIN. Dit is een Nederlandse identificatiemethode die op dezelfde manier werkt en net zo veilig is als internetbankieren. Staat jouw bank er niet bij? Gebruik dan het aanvraagformulier. Vul dit formulier in en stuur het samen met een kopie van je legitimatiebewijs naar BKR. Wij sturen jouw kredietoverzicht vervolgens per post naar je toe.

De gegevens die op het kredietoverzicht staan, zijn door de kredietverstrekkers zo bij Stichting BKR geregistreerd. Is er een fout gemaakt? Dan kan alleen de kredietverstrekker dit herstellen. Stichting BKR kan jouw gegevens niet aanpassen. Klopt er iets niet? Neem dan contact op met de kredietverstrekker.

In onze brochure ‘Verzoek tot aanpassing van uw registratie‘ zie je wat je kunt doen als je het niet eens bent met de gegevens op het overzicht. Kom je er niet uit met je kredietverstrekker? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie van Stichting BKR. De Geschillencommissie bestaat uit onafhankelijke deskundigen op het gebied van privacywetgeving en kredietverlening. Zij beoordelen of Stichting BKR en de kredietverstrekker zich aan de registratieregels hebben gehouden.

Het reglement en alle uitspraken van de geschillencommissie worden gepubliceerd op de website van Stichting BKR.

Zo’n 11 miljoen mensen staan bij Stichting BKR geregistreerd. Alleen leningen met een waarde van € 250,- of hoger staan bij Stichting BKR geregistreerd. In de volgende gevallen heb je een BKR-registratie:

  • Je hebt een kredietlimiet op je betaalrekening. Dit betekent dat je rood kunt staan.
  • Je hebt een creditcard met gespreide betaling in meerdere termijnen.
  • Je hebt een doorlopend krediet of een persoonlijke lening.
  • Je doet wel eens een uitgestelde betaling (‘koop nu, betaal later’).
  • Je hebt een private lease-regeling.
  • Je hebt een telefoonabonnement waarbij het toestel inbegrepen is.

 

Neem contact met ons op

Mail ons

Stuur een mail naar BKR en wij reageren binnen 5 werkdagen.

Mail ons

Chat met ons

Chat met onze klantenservice en stel je vragen.

Klik hier rechts voor de chatbot

Bel naar BKR

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00

088 150 2500