Van digitale brochure naar interactieve website


Nieuwe BKR-website LIVE

Het lanceren van de nieuwe website zorgt voor spannende weken in Tiel. Dagelijks voortgangsoverleg moet er voor zorgen dat alle bugs, kinderziektes en problemen in bijvoorbeeld het betaalproces zijn opgelost. Even een nieuwe website neerzetten is tegenwoordig een achterhaald statement. Bij een moderne interactieve website komt inmiddels veel meer kijken.

Minder is meer
Schrijven is het schrappen van woorden. Dat geldt zeker voor online. Mensen lezen weinig. Informatie wordt sneller opgenomen aan de hand van beelden. Op de nieuwe website werken we met iconen en blocks voor snel begrip en overzicht. Maar ook het aantal woorden is drastisch terug gebracht en het taalniveau is aangepast. Begrijpelijke taal dus en veel toelichting en uitleg bij bijvoorbeeld invulvelden. Waarom is het noodzakelijk dat u deze gegevens opgeeft en waarom moet u zich identificeren?

Vanuit de consument
Onderzoek, een customerjourney en usibilitytest hebben ons geholpen om de site door de ogen van de klant te bekijken. Steeds actiever ‘vermarkten’ we onze producten aan de consument. De vernieuwde website voorziet dan ook in een vereenvoudiging van het proces om de eigen gegevens in te zien. De mijnBKR-omgeving is overzichtelijker en het bestelproces simpeler geworden. Vanuit onze missie willen we het financieel bewustzijn bij consumenten verhogen. Meer inzicht betekent meer grip op de eigen financiële situatie.

Zakelijke pagina’s
Alle genoemde verbeteringen gelden eigenlijk ook voor het zakelijke deel van de site. Het productoverzicht is vernieuwd en er is een inlogmogelijkheid (bovenaan de pagina) gecreëerd voor rechtstreekse toegang tot de zakelijke portal voor online toetsen en registreren. Meer prominent zijn de nieuwsbrieven gepositioneerd op de zakelijke pagina. Geïnteresseerde collega’s kunnen zich hier ook direct aanmelden.

Imago rechtzetten
Uit diverse onderzoeken blijkt dat veel consumenten niet precies weten wat BKR eigenlijk doet. Vervolgens geeft men daar zelf een invulling aan die niet overeenkomt met de werkelijkheid. Uiteraard willen wij dit rechtzetten. Op de nieuwe website vindt de bezoeker daarom prominent een animatievideo waar in één minuut de maatschappelijke rol van BKR wordt uitgelegd.

Google
Zoekmachines zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Als websitebeheerder heb je hier mee te maken. Informatie uit Google Analytics geeft inzicht in het onlinegedrag van websitebezoekers. Via welke zoektermen komen zij bijvoorbeeld binnen? Partijen die ‘een graantje mee willen pikken’ adverteren vervolgens weer bij Google om bezoekers naar hun eigen sites te lokken. Om hier tegenwicht aan te bieden is de nieuwe site voorzien van de juiste teksten en metatags om de vindbaarheid verder te optimaliseren.

Er valt erg veel te vertellen over de nieuwe website. Wij raden u echter graag aan om zelf eens verder rond te kijken.

Naar het volgende artikel