Dienstverlening waar je op kunt vertrouwen


Het tweede datacentrum van BKR in Amsterdam is al een tijdje in de lucht. Dat betekent dat de CKI- en VIS-data nog veiliger zijn dan ze al waren. Maar ook dat de dienstverlening door de nieuwe infrastructuur verder is verbeterd. Volgens Erik van de Poel, directeur ICT van BKR is dit nog maar het begin. ‘We willen toe naar een zeer betrouwbaar plug and play model’.

BKR werkt voortdurend aan het verder verbeteren van haar systemen en dienstverlening. Erik van de Poel: ‘We hebben de afgelopen maanden echt stappen gezet. Er zijn minder verstoringen. De beschikbaarheid van de systemen is aanmerkelijk verbeterd. En de klant kan veel makkelijker aan nieuwe data komen. Dat is mooi, maar we zijn al weer bezig met de volgende uitdagingen.’

De klant moet altijd bij ons terecht kunnen
‘BKR wil een best in class cloud dienstverlener worden. Denk bijvoorbeeld aan Google. Je logt in en het werkt altijd, 24 uur per dag. Zo moet het bij ons ook zijn. Daarbij hoort een nog hogere beschikbaarheid van onze systemen. In onze service catalogus spreken we over minimaal 99,5. In de praktijk is de beschikbaarheid al veel hoger en we streven naar 99,9% in 2018. En veiligheid blijft natuurlijk altijd een aandachtspunt. Als onze data in verkeerde handen vallen dan betekent dat imagoverlies voor ons en de financiële branche en dat moeten we natuurlijk voor zijn.’

One stop shopping
‘Een ander speerpunt is het verder flexibiliseren van onze systemen. Als je naar een winkel gaat is het fijn als je alles kunt krijgen wat je nodig hebt. Het one stop shopping model. Dat is wat onze klanten ook van ons verwachten. We hebben het systeem nu zo ingericht dat we met een vingerknip nieuwe data kunnen toevoegen. Voorheen was dat een heel gedoe zowel bij BKR als bij onze klanten. Dus dat is echt een verbetering die veel nieuwe mogelijkheden biedt. We willen die mogelijkheden samen met onze klanten gericht benutten. Waar hebben zij behoefte aan? Dan kunnen wij daar op inspelen en onze dienstverlening steeds verder uitbreiden.’

Beter communiceren bij incidenten
‘Het aantal verstoringen is sterk afgenomen. Maar als het dan een keertje mis gaat wil de klant natuurlijk snel en precies weten wat er aan de hand is en wat de consequenties zijn. Die communicatie naar de klant toe kan strakker. Daar hebben we nog een slag in te slaan. Dus dat is iets waar we de komende tijd hard aan gaan werken. We zijn nooit klaar en dat is maar goed ook. Want stilstand is achteruitgang en we richten onze pijlen juist vol op de toekomst.’

 

Naar de inhoudsopgave