Nieuwsbrief juni 2014

header
In deze nieuwsbrief vindt u de volgende onderwerpen:

Studieschuldenberg groeit gigantisch
Studieschulden staan in de top-3 van grootste financiële verplichtingen. Minister Bussemaker weigert deze schulden inzichtelijk te maken. BKR spreekt haar hier regelmatig op aan. Lees meer.

mijnBKR: online inzage door consumenten
Sinds februari 2014 kunnen consumenten online hun gegevens raadplegen bij BKR. Maar er kan nog meer. Bijvoorbeeld een alert ontvangen als je getoetst wordt. Lees over mijnBKR.

Nieuwe dienst van BKR: PEP
Bij het aangaan van nieuwe relaties dienen financiële dienstverleners ‘hun klant te kennen’. RABO gebruikt daarvoor onze database met Politically Exposed Persons. Ook iets voor uw organisatie? Voldoet u aan de Wwft?

Online leren met en van BKR
Meer, sneller en makkelijker leren. Met een spannende game om uw BKR-kennis te toetsen: E-learning.

Versterking registratiebeleid
Eind 2013 hebben we de mening van onze stakeholders en zakelijke klanten gevraagd. Daar handelen we nu naar. Check ook ons nieuwe Algemeen Reglement dat op 1 juli 2014 ingaat. Uitkomsten enquete.

Hypotheken positief registreren
In bijna alle ons omringende landen worden hypotheken direct bij afsluiten geregistreerd. Dat biedt meer inzicht in de financiële verplichtingen van de consument. Daarmee vult u de zorgplicht nog beter in. Lees meer.

BKR Bestandsscore vernieuwd
We zijn druk bezig ons product BestandsScore te vernieuwen. Binnenkort introduceren we – onder de naam BKR Batch Score - een volledig geautomatiseerde versie. Dat werkt efficiënter en de bestandsverrijking is nagenoeg direct beschikbaar. BKR Batch Score.

BKR Jaaroverzicht 2013
Just for the record: een vastlegging van de belangrijkste zaken in 2013. Maar ook een heldere blik op de toekomst. Lees hoe BKR aankijkt tegen consumenten, zakelijke klanten, maatschappelijke ontwikkelingen, privacy en beveiliging. Verslag en visie.

Concretisering verzendtermijn vooraankondiging
Vanaf 1 juli 2014 moet de consument minimaal 5 dagen, en maximaal 14 dagen, voordat een achterstandsmelding plaatsvindt, geïnformeerd worden. Mogelijk vraagt dit om een aanpassing in uw systemen. Lees meer.

Naar het eerste artikel