Nieuw: BKR Status Toets

Tijdsbesparing voor kredietadviseur

Niets is vervelender dan aan het eind van een kredietaanvraagtraject er achter komen dat het krediet niet toegekend kan worden. Dat is vervelend voor de consument die teleurgesteld raakt en voor de adviseur die al veel tijd in het hele traject heeft gestoken.

Geen CKI-toetsing
Adviseurs zijn geen kredietverstrekkers en kunnen dus geen volwaardige CKI-toetsing uitvoeren. Dat doet de kredietverstrekker. TopicusFinance uit Deventer heeft echter nu de BKR Status Toets geïntegreerd in haar adviessoftware Findesk. Hiermee krijgen financieel adviseurs voorafgaand aan het adviestraject een indicatie van een eventuele registratie van een consument in het Centraal Krediet Informatiesysteem bij BKR.

Kleurenindicator
De BKR Status Toets geeft aan of de consument bekend is in CKI en hoe eventuele kredieten staan geregistreerd (met of zonder achterstand). BKR heeft deze Status Toets speciaal ontwikkeld voor financieel adviseurs. Het betreft hier een zogenaamde indicatieve toets, in de vorm van een kleurenindicator.

Ken uw klant
TopicusFinance is ervan overtuigd dat de kredietaanvragen voortaan veel gerichter en succesvoller zullen verlopen. “Adviseurs willen tijd besteden aan het geven van het beste advies, en niet onnodig bezig hoeven zijn met aanvragen die achteraf afgewezen worden. Deze software maakt het mogelijk vooraf inzage te krijgen. Zo nodig kan de kredietaanvraag direct en gericht aangepast worden,” aldus Dennes Roes, algemeen directeur van Findesk. “Hiermee geven de adviseurs tevens invulling aan het “Ken uw klant” principe en de zorgplicht.”

Bent u adviseur en geïnteresseerd in een eventuele registratie van een potentiële klant bij BKR? Neem dan contact op met ons Klantcontactcentrum Zakelijk via 088-1502600 of mail naar: kcczakelijk@bkr.nl.

Naar het volgende artikel