Waarom ontvang ik mijn AVG-inzage op papier en niet digitaal?

BKR heeft gekozen voor inzage op papier, afgeleid van hoe het kredietregistratiebureaus in Duitsland en Zweden het doen. De gekozen procedure zorgt er mede voor dat BKR veel aanvragen aankan.

Indien het proces wordt gedigitaliseerd, is er in vele gevallen ook nog handmatig werk nodig. BKR zal na verloop van tijd evalueren hoe deze gratis inzage werkt en indien nodig aanpassingen doorvoeren.

Meer vragen over BKR en de AVG:

  1. Hoe ziet de dienstverlening van BKR er na 25 mei uit?
  2. Kan ik mijn gegevens gratis inzien?
  3. Kan ik na 25 mei 2018 sneller inzicht in mijn gegevens krijgen?
  4. Wat heb ik aan het inzage-overzicht als ik deze niet kan gebruiken bij de kredietverlener?
  5. Wanneer ontvang ik het overzicht van mijn gegevens?
  6. Waarom duurt het zo lang voordat ik het overzicht ontvang?
  7. Ik heb net een betaalde optie aangeschaft en zie nu dat ik gratis het recht op inzage heb. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
  8. Ik wil dat jullie mijn gegevens verwijderen. Mag ik hiertoe een verzoek indienen?