Waarom betaal ik bezorg- en identificatiekosten (ook voor online inzage)?

De bezorg- & identificatiekosten zijn de kosten die wij aan PostNL moeten betalen. Zij bezorgen de post en verzorgen het identificatieproces. Dat kost tijd en geld. Maar het is wel zo belangrijk voor u: uw privé-gegevens worden alleen aan u overhandigd.

U kunt zich ook identificeren met iDIN. Gemakkelijk, vertrouwd en veilig met de inlogmethode van uw bank. iDIN is een initiatief van de banken. Bekijk onze animatie voor meer informatie over deze gemakkelijke identificatiemethode. Deze methode is gratis en snel, omdat u zich niet hoeft te identificeren aan PostNL.

U kunt ook via de website uw overzicht aanvragen en vervolgens ophalen bij ons kantoor in Tiel. U betaalt dan geen bezorgkosten, wel moet u zich identificeren met een geldig identiteitsbewijs.

Als u kiest voor online inzage, dan heeft u een verificatiecode nodig voordat u kunt inloggen op mijnBKR. Die verificatiecode ontvangt u per post. Wanneer u zich vooraf hebt geidentificeerd met uw bankgegevens via iDIN hoeft u uw legitimatiebewijs niet te laten zien bij het postagentschap of de postbezorger.

 

Meer vragen over Ontvangen opgevraagde gegevens

Overige veelgestelde vragen