Waarom betaal ik bezorg- en identificatiekosten (ook voor online inzage)?

De bezorg- & identificatiekosten zijn de kosten die wij aan PostNL moeten betalen. Zij bezorgen de post en verzorgen het identificatieproces. Dat kost tijd en geld. Maar het is wel zo belangrijk voor u: uw privé-gegevens worden alleen aan u overhandigd.

U kunt via de website uw overzicht aanvragen en vervolgens ophalen bij ons kantoor in Tiel. U betaalt dan geen bezorgkosten, wel moet u zich identificeren met een geldig identiteitsbewijs. Het is ook mogelijk om uw overzicht via een bank aan te vragen.

Als u kiest voor online inzage, dan heeft u een verificatiecode nodig voordat u kunt inloggen op mijnBKR. Die verificatiecode ontvangt u per post. U moet dan uw legitimatiebewijs laten zien bij het postagentschap of de postbezorger. Op deze manier beschermen wij uw privé-gegevens.

 

Meer vragen over Ontvangen opgevraagde gegevens

Overige veelgestelde vragen