Waar ben je naar op zoek?

Of bekijk de veelgestelde vragen hieronder

Waar gaat je vraag over?

Hoe log ik in als ik een gezamenlijke rekening heb?

Als je samen een rekening hebt, gebeurt het wel eens dat er maar één van jullie zich kan identificeren via IDIN. De gegevens van die persoon blijven naar voren komen in de invulvelden. Het gaat dan vaak om de zogenaamde hoofd-rekeninghouder. Heb je allebei een eigen bankpas en blijft de naam van de hoofdrekeninghouder naar voren komen? Dan kun je dit doen:

  • Vraag je bank om de instellingen voor iDIN van je bankpas en die van je partner te wijzigen zodat je allebei met je eigen pas iDIN kunt gebruiken. Daarna kun je allebei een account aanmaken om je persoonlijke gegevens in te zien. 
  • Het is belangrijk om op je eigen computer, tablet of telefoon de app van je bank te installeren en deze met je persoonlijke gegevens te activeren. Check of je bank-app is gekoppeld aan jou persoonlijk. Dat doe je door in te loggen op de app en bij ‘Instellingen’ je account- of persoonsgegevens te bekijken. Staat hier je eigen naam? Dan hoef je niets te doen. Staat hier de naam van je partner? Pas dan de gegevens aan.

Samen één bankpas of lukt inloggen niet?
Gebruik je samen één bankpas? Dan kun je je niet identificeren via iDIN. Of lukt het inloggen niet? Vraag dan je persoonlijke gegevens op met het aanvraagformulier. Vul het formulier online in, print het en stuur het met een kopie van je identiteitsbewijs op. Ons adres staat op het formulier.

Andere vragen