Hoe ziet de dienstverlening van BKR er na 25 mei uit?

Na 25 mei 2018 kan de consument kiezen uit 4 opties om zijn eigen gegevens in te zien.

  1. AVG-inzage: kosteloos inzage, een keer per jaar, op papier en binnen 28 dagen
  2. BKR Basis: direct online inzage (€ 4,95 een jaar) lang snel online inzage in de eigen gegevens, zo vaak de consument maar wil.
  3. BKR Plus (€ 7,50 per jaar) met als toevoeging op Basis inzicht in de kredietverleners die de consument hebben getoetst.
  4. BKR Premium (€ 12,50 per jaar) met als extra, service alerts wanneer er iets in de gegevens van de consument wijzigt/welke kredietverleners de consument hebben getoetst.

 

Meer vragen over BKR en de AVG:

  1. Kan ik mijn gegevens gratis inzien?
  2. Kan ik na 25 mei 2018 sneller inzicht in mijn gegevens krijgen?
  3. Waarom ontvang ik mijn AVG-inzage op papier en niet digitaal?
  4. Wat heb ik aan het inzage-overzicht als ik deze niet kan gebruiken bij de kredietverlener?
  5. Wanneer ontvang ik het overzicht van mijn gegevens?
  6. Waarom duurt het zo lang voordat ik het overzicht ontvang?
  7. Kan ik mijn huidige betaalde dienst opzeggen nu ik vanaf 25 mei 2018 gratis een inzage van mijn gegevens kan opvragen?
  8. Ik heb net een betaalde optie aangeschaft en zie nu dat ik gratis het recht op inzage heb. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
  9. Ik wil dat jullie mijn gegevens verwijderen. Mag ik hiertoe een verzoek indienen?