Als je je registratie wilt laten aanpassen, neem dan contact op met je kredietaanbieder. Alleen de kredietaanbieder kan die aanpassen als er iets niet klopt. Dat kunnen wij niet voor je doen.

Je BKR-registratie verwijderen of aanpassen

Ben je het niet eens met je BKR-registratie en wil je ‘m laten aanpassen? Neem dan contact op met je kredietaanbieder. Hij kan nagaan of je registratie overeenkomt met je krediet en eventueel de registratie aanpassen. Dat kunnen wij niet voor je doen. Goed om te weten: Het komt niet vaak voor dat een kredietaanbieder een registratie daadwerkelijk aanpast. In uitzonderlijke individuele gevallen kan een kredietaanbieder besluiten om een registratie (gedeeltelijk) te verwijderen.

Kom je er niet uit met je kredietaanbieder?

Zijn jij en je kredietaanbieder het niet eens over je registratie en komen jullie er samen niet uit? Dan kun je een beroep doen op de onafhankelijke Geschillencommissie. In onze brochure Verzoek tot aanpassing van mijn registratie lees je er meer over.

De Geschillencommissie

De Geschillencommissie bestaat uit onafhankelijke deskundigen op het gebied van privacywetgeving en kredietverlening. Als jij en de kredietaanbieder het niet met elkaar eens zijn over een registratie, beoordeelt deze commissie of BKR en de kredietaanbieder zich aan de registratieregels hebben gehouden.

Een andere partij biedt aan je registratie te verwijderen

Op internet zijn verschillende organisaties actief die aanbieden je BKR-registratie te verwijderen. We raden je aan voorzichtig te zijn met dergelijke aanbiedingen. Het kost je vaak veel geld en het leidt vaak niet tot een verwijdering van je registratie.