Zakelijk Portaal door vernieuwingslag klaar voor de toekomst

BKR heeft onlangs het Zakelijk Portaal onderworpen aan een vernieuwingsslag. Het portaal, dat al lange tijd bestaat, is voor aangesloten deelnemers de plek waar ze verschillende BKR producten kunnen afnemen en waar ze informatie kunnen vinden zoals handleidingen, instructies en testbestanden. Maar er was behoefte aan innovatie, bij BKR én bij de deelnemer. Op zowel technisch als grafisch gebied zijn er aanpassingen gedaan, waarbij de toekomstige wensen en behoeften van de deelnemer centraal stonden.

Communicatieplatform
Gert-Jaap Mooij, productmanger CKI. “We hadden al langere tijd de wens om het Zakelijk Portaal, naast de plek om informatie te vinden en producten en diensten af te nemen, meer als communicatieplatform in te richten waarbij zowel wij als onze deelnemers actief op kunnen communiceren.” Bij de ontwikkeling van het vernieuwde portaal heeft BKR de zakelijke deelnemers centraal gesteld en zijn hun wensen en behoeften in kaart gebracht. “Met deze informatie zijn we aan de slag gegaan waarbij we de bestaande functionaliteiten in het nieuwe platform hebben overgenomen en waarmee we nieuwe wensen in de volgende release goed kunnen integreren. Door het gebruik van nieuwe technologie, waarmee we eigentijdse veranderingen in de navigatie konden aanbrengen, kunnen onze deelnemers sneller en eenvoudiger gebruik te maken van het portaal”, zegt Gert-Jaap Mooij. “Voorheen moest de deelnemer bijvoorbeeld alle informatie ophalen, nu staan alle te ondernemen acties direct voor hem klaar. Maar ook het grafische deel is aangepast en in lijn gebracht met de BKR-huisstijl. Uiteindelijk willen we alle BKR-communicatie via het portaal laten lopen.”

Issues opgelost
Het nieuwe Zakelijk Portaal is maandag 18 juni in gebruik genomen. BKR zette die dag extra mensen in om eventuele vragen te beantwoorden. Er kwamen die dag meer telefoontjes binnen bij het Klantcontactcentrum dan op een normale maandag. Gert-Jaap Mooij: “De meeste opmerkingen hadden te maken met het feit dat de link die deelnemers hadden ingesteld naar het oude portaal leidde. Door aanpassen van de cookies was dit probleem snel opgelost. Verder zagen we dat het laden van bepaalde onderdelen langer duurde dan gewenst. Ook dit issue hebben we inmiddels opgelost.”

Klaar voor de toekomst
Met deelnemers is BKR constant bezig om het vernieuwde Zakelijk Portaal te evalueren en te verbeteren. Gert-Jaap Mooij: “We willen graag weten wat deelnemers van de aanpassingen vinden en waar we nog verbeteringen kunnen aanbrengen. Wensen en behoeften zullen er altijd blijven. Zowel bij BKR als bij onze deelnemers. En met de moderne technologie kunnen we hier beter aan blijven werken. Wij zijn klaar voor de toekomst.”

Naar het volgende artikel